luni, 13 februarie 2017

Am citit ieri


Când e vorba de Murakami, două sute de pagini sunt mizilic. Abia cât să mă scufund ca lumea în poveste. Era după amiază târzie când am deschis cartea și trecuse binișor de miezul nopții când am încheiat-o. De câte ori mai citesc un roman al autorului am același sentiment ciudat, mă simt cumva strivită de o tensiune ce emană din carte. „În noapte” nu e tocmai un roman. Aș zice că e mai degrabă nuvelă. Și nu din cauza dimensiunii reduse. Personajele sunt surprinse într-un anume moment de răscruce al evoluției lor, după care vor merge pe drumuri diferite. Este un moment al schimbării. M-a încântat din nou tehnica desăvârșită cu care, din câteva linii, autorul își creionează personajele cu originalitate și autenticitate. Accentul cade mai mult pe caracterizarea personajelor decât pe acțiune.